Job - Erfaren business controller søges

Website header - small

Afdeling: IT & økonomi

Stilling: Business controller

Ansøgningsfrist: 20. juli 2024

Tiltrædelse: Snarest

Er du skarp til tal og data? Har du en god forretningsforståelse? Vil du arbejde i et lokalt forsikringsselskab? Og vil du have stor indflydelse på, hvordan du løser dine opgaver?

I IT- og økonomiafdelingen hos Storstrøm Forsikring er digitalisering og automatisering i højsædet. Vi søger en erfaren og analytisk Business Controller, som er vant til at udarbejde budget/forecast og foretage økonomisk opfølgning. Du vil få en afgørende rolle i at sikre økonomisk overblik og effektivitet. Du bidrager gerne til optimering af økonomiske processer samt relevant og informativ ledelsesrapportering.

I økonomiafdelingen har vi ansvaret for bogføring, regnskabsudarbejdelse, controlling, budgettering ledelsesrapportering, myndighedsrapportering samt kontakt til eksterne interessenter.

Hvilke opgaver skal du løse?

Din primære opgave vil være at støtte ledelsen med at sikre et løbende økonomisk overblik baseret på overvågning og analyse af økonomiske data. Du vil i samarbejde afdelingens øvrige medarbejdere identificere muligheder for øget lønsomhed og effektivitetsforbedringer.

Arbejdsopgaverne vil bestå af både drifts- og udviklingsopgaver, og vil bl.a. bestå af følgende.

  • Budgetter/forecast og budgetopfølgning til ledelsen
  • Ledelsesrapportering
  • Afstemning og sikring af korrekte og opdaterede økonomiske data.
  • Udarbejde business cases ifm. forslag til strategiske initiativer
  • Opfølgning på besluttede strategiske initiativer
  • Øvrig finansiel rapportering
  • Proces- og systemoptimering

De konkrete arbejdsopgaver kan tilpasses den rigtige kandidat.

Hvad søger vi?

Vi forventer, at du minimum 3 år erfaring fra en lignende stilling. Det vil være en fordel med erfaring fra forsikringsbranchen eller den finansielle sektor i øvrigt, men det er ikke et krav for at kunne besætte stillingen. Du har en videregående uddannelse som f.eks. cand.merc., HD-R eller lignende. Du er rutineret i at arbejde med data.

Som person er du udadvendt, nysgerrig, proaktiv og evner at samarbejde med andre for at opnå resultater. Du tager ejerskab for dine opgaver. Du arbejder tæt sammen med IT-og økonomichefen for at etablere struktur og udvikle de økonomiske processer. Du vil gerne bygge bro mellem økonomi og andre afdelinger.

Hvad kan vi tilbyde?

Hos Storstrøm Forsikring vil du få en stilling i en spændende økonomiafdeling, hvor du løbende vil få mere ansvar i takt med at du udvikler dig. Vi har en uformel kultur, hvor vi vægter gensidig respekt og humor højt.

Din arbejdsplads vil være i vores skønne domicil på Farø i hjertet af Storstrømmen.

I forbindelse med opstart, vil du få en grundig introduktion til anvendte systemer, den forsikringsmæssige forretning, samt det forsikringstekniske regnskab. Løn efter kvalifikationer, pension, sundhedsforsikring, massageordning samt fleksible arbejdstider. Der vil være mulighed for hjemmearbejde.

Har du spørgsmål til stillingen?

Er du blevet nysgerrig på stillingen som regnskabsmedarbejder/controller, er du meget velkommen til at kontakte IT- og økonomichef Gitte Buchholtz på tlf. 24 81 79 33 eller gib@storstrom.dk

Finder du stillingen interessant, så send venligst ansøgning, CV, samt relevante udtalelser og eksamens-/kursuspapirer til IT- og økonomichef Gitte Buchholtz på gib@storstrom.dk senest 20. juli 2024. Vi kalder løbende til samtale. Tiltrædelse er snarest.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Hvem er vi?

Storstrøm Forsikring har rødder helt tilbage til 1845, hvor man første gang kunne tilbyde brandforsikring på Møn og Lolland. Vi kender derfor vores lokalområder, og vores forsikringer bygger på dine behov og din hverdag. Vi er der, når du har brug for os, og vi støtter og handler lokalt.

Storstrøm Forsikring er et gensidigt forsikringsselskab, hvilket vil sige, at vi 100% kundeejet forsikringsselskab. At være kundeejet betyder for dig, at hvis du er eller bliver kunde, så kan du som medejer være med til at bestemme, hvordan Storstrøm Forsikring skal drives. Som et gensidigt forsikringsselskab skal vi ikke udbetale overskud til aktionærer, og derfor kan vi koncentrere os om at gøre vores kunder tilfredse, så vi altid kan se hinanden i øjnene.

Selskabet beskæftiger i alt ca. 30 medarbejdere – hvoraf de 20 har deres daglige gang i domicilet på Farø, som vi flyttede ind i i august 2023.